despre mine

4 sept. 2010

Colcannon reteta irlandeza


Ingredienti:

pentru colcannon:

3 cartofi de dimensiune medie
cca 1/6 dintr-o varza *
1 lingurita ceapa tocata( sau praz)
1 lingurita unt
50 ml lapte

- fierbeti cartofii, curatati, in apa sarata
- scoateti cartofii fierti din apa si fierbeti varza taiata fisiute in aceeasi apa
- caliti putin ceapa in unt apoi adaugati laptele si coaceti ceapa pina e moale, la foc mic si in tigaie acoperita
- adaugati in acest sos de ceapa, varza scursa bine de apa si cartofii sriviti ( piure)
adaugati sare si piper

pentru cirnatii in sos de bere

2 cirnati proaspeti (boloniezi)
200 ml bere
1 lingurita amidon (sau faina )
1 lingura smintina ( sau lapte)
sare, piper, un strop de ulei daca vreti neaparat sa folositi ulei pentru a praji cirnatii


- prajiti cirnatii ( pe care i-ati intepat inainte din loc in loc cu o scobitoare) intr-o tigaie cu sau fara ulei asa cum va place voua ( eu i-am fript fara ulei, sunt ei destul de grasi pentru ca sunt obtinuti din carne de porc)
- varsati peste cirnati berea si lasati sa coaca in ea pina cind vor fi gata si berea o sa scada cam la jumatate, invirtind din cind in cind cirnatii in bere, la foc mediu si in tigaia acoperita
- adaugati smintina sau laptele si amidonul sau faina si fierbeti anestecind mereu pina cind sosul se ingroasa
- sarati si piperati


* eu am folosit o varza alba motiv pentru care se observa cu greu diferenta de culoare intre verdele verzei si albul cartofilor asa cum am vazut in pozele acestei retete pe internet

Niciun comentariu: